|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motor : 1100cc (tuned: inlaat,
carb & uitlaat van 1300cc) Bouwjaar: 15-6-1983 (belastingvrij) |
Voor een paar jaar terug heb ik samen met mijn neef deze golf voor hem gekocht. Voor een redelijke prijs, veel opties en keihard! Na een jaar rijden begon voor hem de ellende. Spontaan uitvallen tijdens het rijden, niet meer stationair lopen, startmotor, accu problemen.. Voor mijn neef was hij niet meer betrouwbaar genoeg en werd de auto ergens in de buurt geparkeerd. Daar bleef de auto 2 jaar onder een boom staan. Toen ik een keer bij hem op visite was vroeg ik naar zijn golfje. "Loop maar mee!" zei die. Bij de boom aangekomen zag ik de auto zwaar verwaarloost onder deze boom staan. Dikke groene moslaag over de auto en zachte banden.. Te triest voor woorden! Ik heb hem over gehaald om hem eens te wassen en er wat mee te doen, want zo was het ook zonde! Een half jaar later kreeg ik een telefoontje van mijn neef. Hij was de auto zat, de auto wilde niet goed lopen, had het een en ander aan bekeuringen gehad van achterstallig APK, belasting en verzekering, kon geen sleutelruimte vinden... en vroeg of ik intresse had in zijn golfje. Ik : "Ik kom hem wel ophalen!" Zo gezegd zo gedaan en het golfje opgehaald! :)
|
Nu de kleur bepaald is, kunnen we aan de slag! Aangezien er acrylaat lak op zit, moet de auto dus helemaal blank voordat deze weer in een andere lak of grondverf gespoten kan worden. Dit om te voorkomen dat de acrylaat lak op gaat werken! En uiteraard is blankmaken veel beter voor het uiteindelijke resultaat! (inzakken, plamuur eilanden etc.) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na 4 dagen schuren en zo'n 100
schuurschijfjes korrel 80 verder... Acrylaat is rotzooi! Je schuurpapier gaat heel snel dicht zitten en omdat deze lak niet echt hard word is het moeilijk te schuren! Maarrrr de aanhouder wint! ;) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vandaag wat ge-expirimenteerd met
kleuren en effecten bij de spuiter. De zwarte kleur is uiteindelijk Subaru Impreza zwart geworden, maar omdat er gouden flop en wat parlemoer in zit, stond dit niet super bij de knalgroene kleur. Om het zelfde effect in het groen te krijgen hebben we de elementen die het effect veroorzaken uit de zwarte kleur genomen, zodat je basis zwart overhoud. Dit op het proef plaatje gespoten. Daarna de andere helft groen gespoten. De elementen die het effect in het zwart maken, zijn daarna over beide kleuren tegelijk gespoten.. om zo het zelfde effect ook in het groen te krijgen! Uiteindelijk viel dit een beetje tegen op het groen.. Zowieso had ik nog mijn twijfels bij het groen! :/ Met andere woorden.. deze combi ging het niet worden! Op zich was de oranje/zwarte combi mijn 2e keuze, alleen vond ik het oranje niet naar mijn zin. Dus op zoek naar een betere oranje! :) Uiteindelijk kwam mijn spuiter met het idee om Hemi Orange te gebruiken! Dat is een diepe oranje kleur van Dodge. (real musclecars!! >:) Dus binnekort gaan we hetzelfde ritueel doen met de Hemi Orange en de Impreza zwart! ;) |
||||
Bij nadere inspectie bleek de
spatbord rand rechts achter toch wel enige rotte plekken te vertonen. Dus een reparatiedeel besteld en de slechte delen vervangen. Tevens heb ik besloten om ook maar het sleepoog te verwijderen!! Slepen doe je maar met een oplegger.. hehehe Idem dito met de bumpergaten! Er komen dus geen bumpertjes meer op... :) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
Na een proefscherm gespoten te
hebben in normale zwart en een deel met de impreza zwart heb ik toch besloten dat het normaal zwart met hemi orange word! Dit steekt mooier bij elkaar af dan het impreza zwart, wat meer naar bruin neigde als je er snel overheen keek... (door de gouden flop)
Last minute
besloten om toch het kofferbakslot te verwijderen! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
||
Vandaag de
deuren en kofferklep naar de spuiter gebracht. Daar meteen voor a.s. zaterdag afgesproken om grondlak te zetten. (tis nu maandag) Ook de rechterdorpel en A stijl en kofferbak rand in de filler gezet. Morgen begint de ellende... 4 dagen stof happen!! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Eindelijk helemaal geschuurd! De
boel weer afplakken en de dorpels, achterkant en front in de bodyshoots zetten. |
||||
![]() |
![]() |
|||
Vandaag de auto naar de spuiter
gebracht om hem in de grondlak te zetten. Met de ami voor de ambulance was dat een aardige combinatie! :) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Klaar en opgeladen om weer thuis neer te zetten! | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Net als je denkt dat je klaar bent
met schuren, begint het weer van voren! Nu met korrel 400 en met korrel 500 na. Vandaag de binnenkant van de deuren, kofferklep en motorkap in kleur gezet! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Morgen gaat de spuiter op
vakantie, dus ik heb tot 11 augustus de tijd om de auto helemaal te schuren. Relaaaax! ;) Inmiddels is de auto helemaal
geschuurd. Inclusief de deuren, motorkap, achter |
||||
![]() |
![]() |
|||
De ATS classic zijn niet zo
mooi meer, een paar jaar winter en pekel heeft de Gelukkig had ik nog
een setje Wolfrace in de kruipruimte van mijn ouders liggen. Aan de slag dus!! Eerst de velgen opschuren met 400 waterproof, daarna
600 en |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
Voorlopig heb ik er maar 2
gepolijst. De spuiter wist nog een set 'deep dish' Wolfrace velgen te liggen die op een auto bianci lagen. Deze hebben een dikkere rand, dus ik hoop dat ik er 2 over kan nemen om deze achterop te leggen!!! :) Als het goed is hoor ik dat deze week.. Vandaag was het EINDELIJK
zover!!!!! :) :) :P De meeste foto's zijn genomen door de deur van de spuitkabine waarop
een goedje |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pascal heeft er zo'n 2,5 uur zijn
energie in gestoken en het resultaat mag er wezen dacht ik!! :) Credits voor Pascal Rutten en zijn spuitkunsten!!!!! 'thumbs up' |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En nu snel naar huis pendelen om
alvast het een en ander op te bouwen! Kan niet wachten tot ik er weer in kan rijden!! :) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
Vanavond de koplampen ingebouwd en
de knipperlichten aangesloten. Jammer genoeg moet er 1 koplamp terug voor garantie omdat er 1 led dood is in de angel eye ring..... :( verder ziet het er al dik uit vond ik zelf! ;) |
||||
![]() |
![]() |
|||
Deze week worden de deuren,
motorkap, achterklep, spiegels en booskijker ook in kleur gespoten, so stay tuned! Vandaag heb ik hem van binnen een heel
eind schoongemaakt, de rubbers in de |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vandaag zijn de motorkap,
kofferklep, spiegels en booskijker in kleur gespoten. Helaas na het monteren van de motorkap kwam ik tot de conclusie dat er met het spuiten iets mis is gegaan. Op sommige delen van de kap was de gouden flop niet zichtbaar. Just black! :( Morgen komt de spuiter even een kijkje nemen, maar waarschijnlijk moet hij over! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
Vandaag heb ik wat klein spul
gepolijst, schrokbrekers motorkap en kofferklep, motorkap slot, kofferklep slot, radiateur beugels van RVS gemaakt en gepolijst. Inmiddels is het front klaar. Ben nu bezig met het opbouwen van de achterklep. Morgen gaan de ramen er in en de servo voor het kofferbakslot. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
Bij deze weer een update! De motorkap is terug van de spuiter en deze keer ziet het er goed uit! Ook zijn de deuren en spiegels inmiddels gemonteerd en opgebouwd. Het interieur is er uit en de auto is van binnen eens goed schoongemaakt. Dashboard heb ik ook maar meteen goed gemonteerd, want deze miste nogal wat beugeltjes en boutjes! Het nieuwe voorraam is gemonteerd, ruitewisser zit erop, achter zijruit zit er weer in. (ziet er cool uit op het zwarte!! :)) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Inmiddels druk bezig met de audio inbouw. Dit word een bommetje!! >:) Speakers . Focal KS165 composet in de deuren (tweeters op het dash) . Caliber CSC4 composet in de deuren (tweeters boven voorraam a-stijl) . Caliber CSP9 6x9 achterin . Rockford DVC kickbassen achterin . JLAudio 10" subwoofer achterin (sub kan evt nog veranderen in een Rockford Punch RF1412) Amplifiers . Caliber CA6400 6 kanaals . Caliber CA2300 4 kanaals . Caliber CA2150 4 kanaals Crossover . Caliber CX-4R Head Unit . JVC KD-G721 En een zootje bekabeling! ;) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gisteravond even met Photoshop aan
de gang gegaan! Komt iemand dit bekend voor?? :P |
||||
![]() |
Of dit gaat lukken? |
|||
Vandaag de stoute schoenen
aangetrokken en de Starmags onder de mini vandaan gehaald. Voor 2 nieuwe stukjes rubber opgelegd, goed passende centreer ringen gehaald, gaten iets uitgeboord en schuif bouten gehaald. (hiermee kun je een kleine afwijking in steekmaat opvangen) Mini heeft steek 4x102 en Golf heeft steek 4x100. Na een middagje sleutelen was dit het resultaat!!! >:) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
De volgende stap is nog een paar
cm verlagen, want het is nu net een 4x4! ;) Vorige week de hele week
bezig geweest met alle audio inbouwen! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Filmpjes
zijn in 3GP formaat. Te bekijken met Quicktime Lite |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
Eergisteren 2 luxe stoelen van een
Audi 200 gekocht. In eerste instantie dacht ik dat de slee zo zou passen, maar na wat meten bleek dat de slee 10cm breder was. Dus na een dagje slijpen, passen en meten, heb ik nu 2 heerlijke stoeltjes in mijn golfje! Jammer genoeg geen vol leder, maar voorlopig doe ik het er maar mee! :) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Ik ergerde me al een tijdje aan
het stuur wat al in de golf zat. Zo'n ei wat aan de bovenkant hoger is.. zo'n ding waar het hart niet in het midden zit, om beter op je klokjes te kunnen kijken is het idee erachter! Waardeloos!! Zat al een tijdje te denken om het stuurtje van de mini erin te zetten. Alleen was het probleem dat deze een andere naaf diameter had. De gaten zitten verder uit elkaar, typisch engels.. Dus vandaag even bij een kennis met draaibank langsgeweest en een ronde alu adapter plaat laten draaien. Even polijsten en wallah! :) Hij is normaal rond, kleiner en komt iets meer naar me toe! Nu alleen nog iets verzinnen om de pook ook dichterbij te krijgen en ik zit perfect! :D |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Finnished! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|||