'Mijn 2e GTI'

Het was een mooie Pirelli uitvoering totdat ik in een bochtje de APEX ff bijster was!  :8(   Met 130km/u dook ik 20mtr Herres hekwerk in, knakte een verkeersbord af, schampte langs een muurtje met poort, draaide 180 in zweeftoestand en kwam vervolgens tegen een verkeerslicht tot stilstand. Aangezien de motor nog liep probeerde ik instinctief te 'vluchten', maar mijn voorwielen lieten dit niet meer toe...

Hij had 'auw'...

 

Tikkie trug Jaap..

Een der laatste VW Golf I 1.8 GTI Pirelli uitvoering. Bouwjaar 1984

Na een technisch onderzoek 'total loss' verklaart en kenteken ingenomen...

Rechteronderpoot 8cm naar   buiten, balk waar motorsteun op rust geknikt, binnenscherm, spatschermen, rechterdeur, front, motorkap, grille koplampen

Oeps... tis niet alleen lakschade!?

Ziet er beroerd uit..

Meteen maar de 'bad parts' deraf slopen en kijken wat er nog te redden valt..

Na het strippen de auto naar binnen gerold (op de krik) en met de pers aan de slag. Oeps, de neus bleek in totaal 3,5cm uit spoor te staan.. 8(

Als we dan toch bezig zijn.. er zaten wat plekkies her en der! :-)

Errug stoffig allemaal.. ughe!

Nieuwe balk, nieuw frontje, nieuw binnenscherm.. ff in de spuitplamuur en modelleren maar!

Met High Solid afwerken,   weer schuren en de binnenkant spuiten..

Ziet er weer puik uit!!!

Jaja, hij krijgt alweer vormen!

Motorkap monteren en klaar voor de spuiter!

Resultaat mag er wezen!   8)

Booskijkertje...

Koni geel verlaagd.

Meteen maar een nieuwe Bonrath uitbouwset erop en nieuwe dikke sloffen..

Strrrrrrak !!    Oja, hij is niet zwart maar heeeel donker groen met een tintje parlemoer..

Kofferbakslot verwijderd en servo geplaatst.