|
|
Laatste update:
vrijdag, 28. oktober 2005
|
Ombouw van 1000cc naar 1300cc
(Deel 1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Blokje uitbouwen..
|
|
Roest..
|
Roest..
|
|
|
|
|
Tijdens het uitbouwen van het blok
stootte ik mijn knie tegen het bumper.
Tot gevolg dat mijn bumper er bijna
afviel!
|
Immitatie plaatwerk zuigt als de neten!
|
Bumperstrip aan de achterzijde
vertoont ook al bobbels!
|
Onder het raamrubber is de
plaatkanker al flink aan het
vreten! |
|
|
|
|
Ook rond de benzine dop zitten
de (on)nodige rotte plekken...
|
Onderkant bestuurders deur is
ook al druk bezig om in staat van
van ontbinding te geraken! |
Even met een beitel de blazen weg
krabben...
|
Ook boven het voorraam zit een
stevige rotte plek!
|
|
|
|
|
We beginnen met het uitbouwen
van het betrouwbare 1000cc blokkie!
|
|
En zoals je ziet markeert hij vrijwel
direct zijn terrein! Een versleten
kringspier.. (schakelas keering) |
Vaarwel mijn ouwe trouwe
motortje... :'o/
|
|
|
|
|
Het nieuwe donor hart staat al met
smart te wachten..
|
Een 1300cc uit een metro.
60.000km gelopen.
|
Resultaat na een half uurtje krabben
met de beitel! Om van te janken...
|
Wat een jaar stilstaan al niet met
een auto kan doen..
|
|
|
|
|
Bezig met het stralen...
|
zodat de diepe gaten met roest...
|
ook goed schoongemaakt worden.
|
ff goed de naadjes stralen..
|
|
|
|
|
Nog een klein stukkie en het front
is klaar!
|
Dat ziet er weer netjes schoon uit..
|
Meteen alles behandelen met een
krasvaste RVS primer, waar ook
direct overheen gelast kan worden. |
=)
|
|
|
|
|
Binnenscherm gestraald
|
Dikke roest rond de bevestiging van de
hoofdremcilinder en koppelingscilinder
|
Het linkerscherm gedemonteerd...
|
Na het verwijderen van alle tectiel
in het
binnenscherm kwam er iets
geheel ..ahem.. onverwachts te
voorschijn!
|
|
|
|
|
Beetje roeststop en wat boetseren
|
He.. nog meer roeststop
|
Het front is helemaal blank geschuurd
en
na wat
laswerk is het de taak om
het weer
in model te brengen
|
Ja.. dat geelbruine waar je tegenaan
kijkt is
inderdaad de binnen bekleding!
|
|
|
|
|
De vliegroest verwijderd van het
goeie scherm
|
Metaal!! =)
|
Het front nog wat verder in model
geboetseerd
|
Begonnen met stralen van het
binnenscherm
|
|
|
|
|
Het slechte A-paneel
|
Arrrgh.. die bodiem van
karrrtonne!
Schijnbaar heeft het gat in de paravan
meer schade aangericht dan ik dacht
|
Ook de bovendorpel was al wat
aangetast
|
Dan maar meteen goed en het
hele
interrieur eruit sleutelen zodat
ik
meteen alles goed kan bekijken
|
|
|
|
|
Dat scheelt alweer een hoop ruimte
|
Stoelbalk aan de bijrijders zijde
|
Stoelbalk aan de bestuurders zijde
|
Binnenste deurstijl bestuurders zijde
|
|
|
|
|
Bootlid oftewel
kofferdekseltje...
|
...heeft ook roest!
|
Achter het dashboard verschool
eveneens
het roestmonster |
De paravan, wie ik in eerste
instantie
zou repareren, bleek
toch wel erg
gehavend te zijn,
dus deze word vervangen
|
|
|
|
|
Diverse plekken te erg om te
repareren |
Eenmaal paravan van buiten..
|
De roest zat al flink aan de binnenzijde
dus niet onverstandig om het toch te
vervangen
|
En zo ziet het geheel er zonder de
paravan uit |
|
|
|
|
Erg kaal
|
En zo kunnen we ook meteen
goed
bij de rotte plek die half onder de
paravan verscholen zat
|
Aan de slag!
|
Stukken rottigheid eruit
slijpen
|
|
|
|
|
En maar meteen de halve bodem eruit!
Geen gezeik met alsnog verder rotten
achteraf
|
Het plaatje voor de bodem
|
Et woehallah.. de delen en vormen erin
gemept en lassen die handel |
De deurdorpel is weer gefixt
|
|
|
|
|
De buitendorpel weer van
metaal voorzien
|
Binnenzijde deurstijl dicht
gemaakt
|
En het binnenscherm waterproof
gemaakt
|
Even afwerken met INOX spray
|
|
|
|
|
En zie.. het ziet er weer strak uit!
|
Het binnenscherm in de hammerhite
|
De verkeerde gaten in de paravan
dichtgelast |
Bovendorpel bij het A-paneel
idem
dito als bij de andere zijde
een gat
|
|
|
|
|
En de stijl waar het A-paneel
omheen
gevouwen zit was eveneens erg slecht |
Meteen maar een nieuwe strip
op lassen |
Binnendorpel bij stoelbalk
slecht
|
Na wat schoonmaken aan de
bodemplaat bleek dat ook deze
hoek aardig aan het ontbinden was
|
|
Deze restauratie
gaat verder in deel 2 |
|
Dus de slijptol erin en een nieuwe
bodemplaat kloppen |
|
|
|