Little Miniac

Ik was 14 toen ik voor het eerst in een Mini reed en wel die van moeders! :-)  Alhoewel ik hem eigenlijk niet mee mocht nemen 'jatte' ik vaakzat de sleutel en ging ff de bink uithangen in de buurt! (jaja, dat kan heel goed met een Mini)  Ik heb altijd al een zwak voor de Mini gehad en had er op mijn 12 bijna een gekregen van mijn pa om  er mee te crossen, maar bij nader inzien vond hij het toch te gevaarlijk.  :-(  Pff, en dat terwijl ik al kan rijden vanaf mijn 7e....   Sinds die tijd heb ik ook nooit meer in een Mini gereden tot 22 Mei 2000 toen ik voor mijn (ex)baas een dakspoiler voor zijn nieuwe Vitobus op moest halen bij een spuiterij! (Rutten in Milsbeek *pieep*)   Daar stond ie.. ver achter in een hoekje onder dikke mos en bladeren!  Na hem eens bekeken te hebben bleek dat hij voor een flinke tik had gehad. Front, bumper, grille, schermen, koplampen en knipperlichten. Mmmh.. maar eens met de eigenaar gaan praten. Na wat handelen kreeg ik hem mee voor ƒ650,-  plus een nieuwe motorkap.  In eerste instantie zou hij voor een vriendin zijn. Ik zou hem klaarmaken en er wat aan verdienen en zij zou dan een Mini hebben. Maar aangezien het opknappen nogal wat tijd in beslag nam had zij inmiddels al  een andere gevonden. (alsof ik dat nog erg vond.. whehehe)

Hieronder een paar foto's van het projectje.. ik heb niet alle stadia's gefotografeerd omdat ik niet altijd in beschikking van een toestel was. (sorry)

Iets te innig gezoend met haar voorganger...

Zo, ff afgespoten en een kleine inventarisatie maken van wat er allemaal aan onderdelen nodig is. Wat loshangt en kapot is meteen wegmikken,  anders ligt het wel 20x in de weg :-)

Tja, zo op het eerste oog valt het nog mee, maar de pers moest er ff aan te pas komen om de bijrijders deur weer goed te laten sluiten. Aan de bodem was niks te zien qua schade. (meetpunten gechecked)

Zielig he...  ze heb auw!

Ze krijgt haar weelderige vormen al weer terug..

Nieuw plaatwerk Front, 2 schermen en Motorkap.

Onderkant van de deuren gestraalt en in de polyester en spuitplamuur gezet, achterscherm van de gebruikelijke winkelwagen deukjes ontzien.

Bodem en wielkast achter van rotte plekjes ontzien. Nieuw stuk plaat gezet onder het voorraam. (daar waar de ruitenvegers zitten) Beide dorpels zaten gaten in gerot, ook voorzien van nieuw plaatwerk.

Zo de faundation is aangebracht, nu de make-up nog!

Oeeeh mammah!  Wat een kontje..

Het dak zat vol met krassen en alweer die kleine winkelwagen deukjes. (hoe krijg je in hemelsnaam een winkelwagen tegen je dak?) Ook onder het rechterachter raam zat een vies lelijk gat!    >ZAT<  :-)

De hele zooi in de High Solid gezet en dan komt het...

SCHUREN !!!!!!!!!    Ure schure..... :-/

Bijna klaar voor haar finale...

 

De boel ff aflakken...  :-)      .-   Schadebedrijf 'Rutten' in Milsbeek'  -.   (pieeep)

 

Nummer erop en in de bagger crossuh! :-pMmmh... triest uitlaatje.  (gheghe nog wel ja!)  Word iets in de trant van  DTM  :-)

Kijk der glimme!  :-) Ik met me dikke vingers..   (kofferbak nog bekleden met betume en vloerbedekking, nieuw hoedeplankje maken, tank spuiten, accubak goed voorbehandelen, bedrading checken en opnieuw intapen... mhn.. werk zat!)

 

 

Wat een natuurlijk geheel... :-)

Remblokken, remklauw en schijven checken,   in kleur spuiten en evt. vervangen wat nodig  is. En tja, er is geen betere werkbank als de grond!   :-)

New shoes for the lady

and

some chrome lingerie..

Schoenen maken de ..eh.. vrouw?

Ze moest ff der hartje luchten!

Tja, en ook onder de kap was het een teringzooi!  Maar zoals je ziet is het er aardig op vooruit gegaan. Optisch is er het een en ander in kleur gebracht... Voor het technische gedeelte is vervangen; dynamo, verdelerkap, rotor,  bougie's + kabels,  bobine,  olie oliefilter + luchtfilter, carburateur schoongemaakt... nog te doen is klepjes stellen en distributie vervangen.

Als eerste het standaard bruin/grijze interrieur eruit gemikt en 2 leuke kuipstoelen geregeld. Boven en onderand van het dashboard opnieuw bekleed met zwart leer. Vloermat weer netjes vastgelijmd en alle panelen vervangen door zwart! Bedrading wederom checken en indien goedgekeurd opnieuw intapen. Leidingen leggen voor vacum- en oliedruk metertjes.

Heeft iemand nog sinasappelkistjes??

Ok, na 1,5 jaar dan eindelijk de rest van de beloofde foto's...  :-}

Notenhouten 3-kloks dashboard met witte tellers en uiteraard drie kleine metertjes van Smith (Vacuum, Oliedruk en tijd)
En uiteraard een paar goede Corbeau seats om tijdens de bochtjes op de plek te blijven! :o)

Kuipjes zijn toch beter... :o)

Nice red feul tank you've got there...

En zoals je ziet is er ook het een en ander verschoont in het handschoenen.. ehh.. kofferbakje :o)

Ennuh, tot op de dag van vandaag heeft dit 1000tje nog geen druppel olie op het wegdek verspilt!! Deze gelooft niet in het markeren van zijn terrein.. :o)

Mag gezien worden...

Kiss me!!

Kijk dat snoetje!
De grille is zelfgemaakt van een geperforeerde aluminium plaat en  gespoten in de kleur van de auto.
Twee quick release buttons monteren en  woeallah.. een ABT grille !  :o}

Hier zijn...

..geen woorden voor!

Last updated: 14 juni 2006

 

Hier raak ik lichtelijk opgewonden van!!!

Diverse leuke Mini's

Aarghl.. monsterlijk!

Leuke en Informatieve links naar Mini Sites...

Dit zou eerder de NEW MINI(tm) kunnen zijn!