Opel Rekord C Sedan  1967
3.0  6 cilinder

Tijdens een ritje door nederland met mijn maat, kwamen we onderweg
deze knalgele C Rekord tegen! We reden over een provinciale weg toen
we elkaar ineens aankeken zo van "zag jij dat ook in je ooghoek??".
We draaide om en reden een stukje terug. Daar zagen we hem staan!!
Een 67er Opel Rekord C met een dik blok, dikke stalen velgen en
middels koni rode schokbrekers verlaagd.

"The Mob Car"

 

Het bedrijfje waar hij stond was gesloten, maar dat heb je op een zondag! De bewoner boven het pand vertelde ons dat we maandag terug moesten komen!  
Zo gezegd zo gedaan, wij 'smaandags terug en een proefrit gemaakt! Het ritje verliep redelijk moordend!! :o)
Er lag onder de kap een 180pk sterke 3.0 liter 6 cilinder motor met de orginele 1900 cardan en versnellingsbak. Je kan nagaan wat dat aan boomontwortelende trekkracht opleverde!!!
Tijdens de rit kwamen we er ook achter dat de achterremmen bleven hangen. De rook steeg langs de ramen omhoog toen we tijdens rood licht voor een stoplicht stonden te wachten! ;o)
Bij terugkomst hebben we wat onderhandeld en is de verkoop afgerond.
 
De eigenaar vertelde ons dat de auto in het verleden helemaal gerestaureerd zou zijn en het motorblok gereviseerd! Dit klonk als muziek in mijn oren..
Hij zou de auto nog eens helemaal nalopen en bellen als ik hem op kon komen halen!
 

(laat je niet misleiden door het smerige aanzicht van de auto, dit is absoluut geen roest!! Carrosserie verkeerde in topconditie, alleen had ie wat achterstallig wasbeurten opgelopen...)

 
       

Paar dagen later stonden we weer op de stoep om 'The Mob Car' op te halen! Bij aankomst zag ik al meteen dat
er iets niet klopte met het contactslot. De eigenaar vertelde me dat 1 van de monteurs het slot kapot had gemaakt
en dit niet meer op tijd gefixt kon worden. Tja.. boeie! Als ik maar in kon stappen en rijden met dat monster! :o)
Ik vroeg nog of er genoeg gas in zat en volgens de man had ie een volle tank. Zo goed van vertrouwen dat ik ben
geloofde ik dat op zijn woord, heb betaald en ben gegaan! Mijn maat met zijn Audi 80 er achteraan.
Op de snelweg merkte ik al meteen dat de auto op gas niet zo'n monster was... hij was zelfs niet boven de
 120km/u uit te branden!? En nog geen 15km verder gaf ie de moed al op dacht ik... er kwam zomaar ineens
geen leven meer uit !!!!!! Daar stond ik dan.. op de vluchtstrook... startend... :o(  @#$!!!!!%
Mijn maat vroeg of er genoeg gas in de tank zat en op dat moment bekroop me het gevoel dat ik bij de neus
genomen was! Ik opende het koffer, draaide de deksel van de tank af en jahoor....... 0% gas !!!!
Ok, dan maar ff over op dure benzine. Meteen sloeg ie aan en met een dot gas vloog ik de rijbaan weer op!
Geweldig!! Hoe hij op benzine doortrok en ook echt bleef doortrekken!!! That's the spirit!! :o)
Nog ff een Volvo 850 het leven zuur gemaakt totdat deze bij de 200km/u uiteindelijk de moed opgaf en
afdroop naar de rechterbaan! >:o)
De lol was echter niet van lange duur! Na een stukje flink op de pin te hebben gehangen en bijna doof
van het windgeruis boven de 200km/u liet ik het pedaal wat vieren en kwam ik, spijtig genoeg, tot de
 conclusie dat er een 'vette' tik in de motor zat! Eigelijk viel het niet eens onder 'tik', het was meer
ge-klang.... :o/
Bij het eerste pompstation de auto aan de kant gezet en de ff geluisterd onder de kap. Het was niet om aan
te horen. De motor maakte een kabaal wat door merg en been ging!!!! Aiii....
Een beetje pissed probeerde ik direct de vorige eigenaar te bellen, maar deze was al met de noorderzon
vertrokken, aangezien niemand in het bedrijf wist waar hij was. Een uur later en na nog 20x bellen
kreeg ik eindelijk zijn vrouw aan de lijn en heb ik uitgelegd wat het probleem was! Deze probeerde mij
een beetje af te wimpelen. Na een heftige woordwisseling zei ze dat haar man 'toevallig' net de oprit op
kwam rijden! Hem aan de lijn nog eens verteld wat ik vond van zijn 'gebakje op wielen' en zijn lulverhalen
over de gereviseerde motor etc etc.. en dat ik mijn geld graag weer terug wou zien!
Uiteindelijk gaf de man een beetje mee en zei dat ik de sleepkabel er aan moest hangen en direct terug komen.
Prima! Wij bij de auto de kabel er aan willen hangen... nergens een sleepoog!?? Godverrrr... scheitzooi!
Jammer dan, we besloten om hem gewoon maar terug te koetsen en kijken hoe ver we kwamen.
Vreemd genoeg zijn we zonder brokken nog helemaal tot aan Zoetermeer gekomen! :oD
Tja.. en laten we nou net een heeeele mooie laad en los parkeerplaats voor vrachtwagens tegenkomen op de
terugweg! Daar hebben we ons dan ook nog ff kostelijk geamuseerd voordat we hem terug hebben gebracht! >;o)

 

 

BurnOuts !!!!!

 
     

 

Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen. Na een inspectie van 1 van de monteurs bleek dat de krukas
lagers van de 6e cilinder eruit lag! :o{  Heel jammer, maar we hebben er toch een dagje lol aan beleefd!